Začínající internetové obchody mají jedno společné – nedostatek financí. Ten se projevuje na každém kroku, jinak tomu není ani v případě online marketingu, který je dnes u většiny začínajících firem klíčový. Firmy investovali do marketingu od nepaměti, i když měl kdysi trochu jinou podobu, vesměs měl za úkol to samé, jako je tomu dnes. Marketingová strategie má pomoci přiblížit cílený produkt nebo službu zákazníkům, což rozhodně není jednoduché. Ještě navíc v případě, kdy se jedná o začínající firmu, která si nemůže dovolit vyhodit miliony korun za propagaci. S podobným problémem se však potýká celá řada začínajících firem, a pokud vytrvá ve své píli a odhodlanosti, úspěch na sebe nenechá příliš dlouho trvat. Přesto existuje několik chytrých triků, které mohou pomoci s přísunem nových zákazníků. Pojďme si společně představit alespoň některé z nich.
- PPC reklama
Ptáte se, ppc reklama co to je? Jedná se o reklamu, kde inzerent neplatí za samotný inzerát na konkrétní inzertní ploše, ale za prokliknutí na stránku, kam odkazuje. Z tohoto důvodu se jedná o velmi cílenou reklamu a využívá jí řada začínajících i již zaběhlých firem. Jak vytvořit ppc kampan? Pokud jsou PPC kampaně dobře vytvořené, dokáží přivést zákazníky v krátkém časovém horizontu. Internetové vyhledávače zobrazují první čtyři odkazy právě za pomoci PPC reklam.
- SEO
SEO optimalizace webu je další z chytrých způsobů, který pomáhá s vyšší návštěvností. Pod PPC reklamami může ve webovém vyhledávači vyskočit právě web s chytrou optimalizací. Pokud je e-shop propracovaný, bude přehledný stejně dobře pro zákazníky jako pro internetové vyhledávače. Algoritmus jednotlivých internetových vyhledávačů pracuje vždy na podobném principu, a proto není těžké zacílit na konkrétní skupinu zákazníků dle vyhledávání klíčových slov.